Volgens Warframe-CEO laten grote bedrijven te snel hun live service games achter

Heb wat meer vertrouwen in je werk.Volgens Steve Sinclair, CEO van Digital Extremes, de makers van Warframe, moeten grote bedrijven meer vertrouwen hebben in hun live-serviceprojecten, zelfs als de release niet goed verloopt.

featured-image

Volgens Steve Sinclair, CEO van Digital Extremes, de makers van Warframe, moeten grote bedrijven meer vertrouwen hebben in hun live-serviceprojecten, zelfs als de release niet goed verloopt. Sinclair merkt in een recent interview met VGC op dat er momenteel een trend is waarbij bedrijven te snel hun projecten opgeven na de kleinste tegenslagen. "Ze denken dat de release alles of niets is, en dat is het niet.

Ze hebben een financiële manier om door te zetten, maar ze doen het nooit," zei Sinclair. "Het komt uit, werkt niet en ze gooien het weg. We hebben dit gezien bij geweldige releases die volgens mij enorm potentieel hebben, en ik denk dat ze te snel afhaken.



" Vooral EA heeft last van dit fenomeen. Denk aan Knockout City en Anthem die slechts twee jaar in leven bleven. Babylon's Fall van PlatinumGames is misschien nog een beter voorbeeld, die game hield het slechts 11 maanden vol.

Hij voegde toe: "Is het niet zonde als je zoveel jaren van je leven steekt in het verbeteren van die systemen, het bouwen van technologie of het opstarten van een community, en omdat de operationele kosten hoog zijn, raak je in paniek als je de cijfers ziet dalen en geef je het op." Sinclair spreekt uit ervaring. Warframe draait nu al elf jaar met succes en krijgt nog altijd grote nieuwe updates.

Zo kreeg het laatst een grote iOS-update . Sjaak is redacteur bij IGN Benelux. Hij is vooral te vinden achter zijn pc, waar hij zijn tijd en geest opoffert aan meedogenloze games als League of Legends, Dota 2 en Overwatch.

.