Insomniac Games heeft een update uitgebracht voor Marvel’s Spider-Man 2 waarmee spelers gebruik kunnen maken van de grafische en prestatie-opties voor de aankomende PlayStation 5 Pro. De Sony-ontwikkelaar kondigde de update aan, samen met een soortgelijke update voor Ratchet & Clank: Rift Apart uit 2021 , op sociale media . Marvel’s Spider-Man 2 patch 1.
004 is bijna volledig gericht op het bieden van extra visuele opties aan eigenaren van de binnenkort te verschijnen console, zodat ze door New York City kunnen slingeren met verbeterde graphics of een hogere framerate. Insomniac zegt dat de standaardinstelling de Performance Pro-mode zal zijn, die mikt op 60fps “terwijl de beeldkwaliteit van de standaard Fidelity-mode behouden blijft door gebruik te maken van PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR).” Dit is de instelling die het team aanbeveelt, omdat het ook alle ray-tracing (RT) functies inschakelt.
Aan de andere kant is er de 30fps Fidelity Pro-mode. Insomniac zegt dat dit de visuele optie is voor degenen die willen “experimenteren” met enkele van de nieuwe ray-tracing functies die door de PS5 Pro worden aangeboden, die naar de voorkeur van elke speler kunnen worden aangepast. Met Fidelity Pro kun je ook merken dat voetgangers en het verkeer op sommige locaties in Marvel’s Spider-Man 2 kan toenemen, en dat haardetails ook worden verbeterd.
Update 1.004 bevat ook een trio van nieuwe grafische toggles: RT Key Light Shadows, RT Reflections & Interiors, en RT Ambient Occlusion. Alle drie de tools zijn voor degenen die hun game-ervaringen tot in de kleinste details willen aanpassen, hoewel Insomniac waarschuwt dat je veranderingen in bepaalde delen van New York meer zult opmerken dan in andere.
Verwacht veel van dezelfde PS5 Pro-verbeteringen als je de Ratchet & Clank: Rift Apart update 1.005 bekijkt, inclusief een standaard Performance Pro-mode en Fidelity Pro-mode. Deze patch verhelpt ook “ontbrekende vachtvochtigheid” in sommige van de cinematics die plaatsvinden op Corson V.
De PS5 Pro komt pas over een paar weken uit, maar heeft al behoorlijk wat opschudding veroorzaakt onder fans van Sony’s gaming-activiteiten sinds het bedrijf vorige maand de console heeft onthuld . Het apparaat bleek een forse €799,- te kosten, wat kritiek opleverde van degenen die geloven dat de upgrade de prijs niet waard is . We zullen meer weten over hoe substantieel de verbeteringen zijn bij de lancering volgende maand.
Hieronder kan je de volledige patch-notes voor zowel Marvel’s Spider-Man 2 als Ratchet & Clank: Rift Apart bekijken. DE NIEUWE GRAFISCHE MODI PERFORMANCE PRO (Standaard voor PlayStation 5 Pro) Deze mode richt zich op een soepele 60 frames per seconde terwijl de beeldkwaliteit van de standaard Fidelity-mode behouden blijft door gebruik te maken van PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR). Alle ray-tracing (RT) functies zijn ingeschakeld, inclusief ray-traced reflecties, ray-tracing op water en ray-traced raaminterieurs.
Deze mode wordt aanbevolen voor de meeste spelers. FIDELITY PRO Deze mode richt zich op 30 frames per seconde voor spelers die willen experimenteren met de nieuwe grafische functies van ray-tracing. Deze nieuwe features kunnen individueel worden aangepast om hogere tussentijdse frame rates te bereiken, vooral bij gebruik van de “VRR” of “120 Hz Display Mode” opties.
De dichtheid van voetgangers en verkeer kan in sommige gebieden toenemen, en fijne haardetails worden verbeterd. NIEUW GRAFISCHE TOGGLES RT Key Light Shadows: Uit (Performance) / Aan (Fidelity standaard) Gebruik ray-tracing om zonneschaduwen op middellange tot lange afstand te berekenen, ter vervanging van cascaded shadow maps. Deze verbetering is het meest impactvol op stadsgezichten.
Alleen beschikbaar in de “Fidelity Pro” grafische modus. RT Reflections & Interiors: Medium (Performance) / Hoog (Fidelity standaard) Stel het kwaliteitsniveau in voor ray-traced reflecties en interieurs van gebouwramen. De “Medium” instelling ray-traced op halve render resolutie, en de “Hoog” instelling ray-traced op volledige render resolutie.
De “Hoog” instelling zal ook de soepelheid van animatie in reflecties en interieurs verbeteren. Alleen beschikbaar in de “Fidelity Pro” grafische modus. RT Ambient Occlusion: Uit (Performance) / Medium / Hoog (Fidelity standaard) Gebruik ray-tracing om extra ambient occlusion verlichtingsinformatie te berekenen.
De “Medium” instelling gebruikt die informatie om screen-space ambient occlusion aan te vullen. De “Hoog” instelling voegt ook een screen-space GI bounce toe voor extra ambient verlichtingsinformatie. De visuele impact van deze feature zal sterk variëren afhankelijk van de scène.
DE NIEUWE GRAFISCHE MODI PERFORMANCE PRO (Standaard voor PlayStation 5 Pro) Deze mode richt zich op een soepele 60 frames per seconde terwijl de beeldkwaliteit van de standaard Fidelity-mode behouden blijft door gebruik te maken van PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR). Alle ray-tracing (RT) functies zijn ingeschakeld, inclusief ray-traced reflecties, ray-tracing op water en ray-traced raaminterieurs. Deze mode wordt aanbevolen voor de meeste spelers.
FIDELITY PRO Deze mode richt zich op 30 frames per seconde voor spelers die willen experimenteren met nieuwe grafische ray-tracing features. Deze nieuwe features kunnen individueel worden aangepast om hogere tussentijdse frame rates te bereiken, vooral bij gebruik van de “VRR” of “120 Hz Display Mode” opties. De dichtheid van voetgangers en verkeer kan in sommige gebieden toenemen, en fijne haardetails worden verbeterd.
NIEUWE GRAFISCHE TOGGLES RT Reflections: Medium (Performance) / Hoog (Fidelity standaard) Stel het kwaliteitsniveau in voor ray-traced reflecties. De “Medium” instelling ray-traced op halve render resolutie, en de “Hoog” instelling ray-traced op volledige render resolutie. De “Hoog” instelling zal ook de soepelheid van animatie in reflecties verbeteren.
Alleen beschikbaar in de “Fidelity Pro” grafische mode. RT Ambient Occlusion: Uit (Performance) / Medium / Hoog (Fidelity standaard) Gebruik ray-tracing om extra ambient occlusion verlichtingsinformatie te berekenen. De “Medium” instelling gebruikt die informatie om screen-space ambient occlusion aan te vullen.
De “Hoog” instelling voegt ook een screen-space GI bounce toe voor extra ambient verlichtingsinformatie. De visuele impact van deze feature zal sterk variëren afhankelijk van de scène. DIVERSE FIXES Verhelpt ontbrekende vachtvochtigheid in sommige cinematics op Corson V die in een eerdere patch werd geïntroduceerd.
.
Bovenkant
Spider-Man 2 versie 1.004.000 voegt nieuwe grafische modi en Ray Tracing toe
Visuele boosts voorafgaand aan de PS5 Pro-lancering volgende maand.Insomniac Games heeft een update uitgebracht voor Marvel’s Spider-Man 2 en Ratchet & Clank: Rift Apart waarmee spelers gebruik kunnen maken van de grafische en prestatie-features van de aankomende PlayStation 5 Pro.