Once Human tech overzicht: Laptop en desktop benchmarks

Open Wereld ontmoet free-to-play. | Once Human combineert elementen uit verschillende genres, net als veel andere spellen die dit jaar zijn uitgebracht. In dit artikel vindt u de harde eisen die u van het spel kunt verwachten.

featured-image

Met deze apparaten voeren we momenteel onze gamingbenchmarks uit. Als u op de foto's klikt, gaat u naar de website van de betreffende fabrikant. Meer details over hun specificaties vindt u aan het einde van het artikel.

Vergelijkbaar met The First Descendant dat we onlangs hebben besproken, is Once Human gratis verkrijgbaar op Steam en is volgens de hitlijsten zelfs een maand na de release nog steeds erg populair. Onze eerste ervaringen met het spel waren echter nogal gemengd. Once Human vereist een download van ongeveer 40 GB en neemt ongeveer 50 GB aan opslagruimte in beslag.



Als u het spel voor de eerste keer start, moet u eerst een patch van bijna 10 GB downloaden en het spel vervolgens opnieuw opstarten - à la Call of Duty . Dit wordt gevolgd door een laadproces en shadercompilatie, wat helaas een dingetje is geworden bij veel van de huidige games. Maar het komt zelden voor dat het wijzigen van bepaalde instellingen dit proces weer activeert (bijv.

in Atomic Heart ). Dat gezegd hebbende, is de ervaring redelijk positief als je eenmaal op een server bent beland. De spannende intro en het mysterieuze scenario deden ons denken aan een kruising tussen Control en Ghostwire Tokyo .

Later verschuiven het gevoel en de gameplay meer naar plunderen, craften en overleven, vergelijkbaar met wat we de afgelopen maanden hebben gezien bij spellen als Enshrouded . Once Human laat op technisch gebied een relatief positieve indruk achter. Hoewel objecten en verbeterde texturen af en toe opduiken en dingen van een afstand soms wat wazig lijken, zijn de visuals van het spel absoluut indrukwekkend.

De engine lijkt ook stabiel te draaien; we zijn tijdens het testen geen enkele crash tegengekomen. Aan de prestaties kunnen de ontwikkelaars nog wel wat sleutelen. Ondanks de redelijke grafische vereisten, is het spel nog steeds gevoelig voor vervelende stotteringen, zelfs als het op krachtigere systemen draait (d.

w.z. lage minimale fps).

Er valt niet veel te klagen over het optiemenu van deze multiplayer-titel. Terwijl het tabblad Basis erg rechttoe rechtaan is, biedt het onderdeel Prestaties vijf voorinstellingen en ongeveer tien kwaliteitsinstellingen. Het is jammer dat sommige instellingen opnieuw moeten worden opgestart en dat FSR de enige ondersteunde upscaling-methode is (geen DLSS of XeSS beschikbaar).

Voor onze benchmarks gebruikten we een loop van ongeveer 30 seconden door de open wereld (zie video) waar de speler na de inleidende scène komt. Het gebied bevat wateroppervlakken, weidse uitzichten en overvloedige vegetatie. Aangezien Once Human een third-person game is, is een framerate van 40 fps of meer waarschijnlijk voldoende voor een goede spelervaring.

Zoals eerder vermeld zijn de systeemvereisten van het spel vrij matig. Geïntegreerde GPU's van dezelfde klasse als de AMD Radeon 780M of Intel Arc 8 zouden u in staat moeten stellen om het spel te spelen met niet minder dan 1080p en een lage voorinstelling. Apparaten met een mid-range dedicated GPU zouden geen probleem moeten hebben met veel hogere instellingen op deze resolutie (zie tabel).

Opmerking: Vanaf het artikel is een populaire gaming handheld in de vorm van de ROG Ally deel uit van onze reeks standaard testapparaten. U hebt ook geen high-end GPU nodig voor een combinatie van 1440p en Very High preset. A GeForce RTX 4050 is krachtig genoeg om solide prestaties te leveren bij deze instellingen.

Zoals vaak het geval is, wordt Once Human zeer veeleisend zodra het de 4K-resolutie bereikt. Het spel vereist minstens een laptop met een RTX 4080 om goed te draaien op 4K en maximale instellingen. Omdat gamingtests zeer tijdrovend zijn en vaak beperkt worden door installatie- of activeringslimieten, kunnen we op het moment van publicatie van dit artikel slechts een deel van de benchmarkresultaten leveren.

Meer grafische kaarten zullen later worden toegevoegd..