In The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom overwoog Nintendo om voor het eerst in de geschiedenis van de serie Link een stem te geven. Echter, na experimenten besloot het bedrijf om deze verandering te laten vallen, omdat het simpelweg "verkeerd voelde." In een interview met Famitsu , vertaald door Automaton , legden Zelda-producer Eiji Aonuma en directeur Satoshi Terada uit dat ze een 38 jaar oude traditie overdachten door Link te laten praten, vooral omdat de rol van Zelda in Echoes of Wisdom was omgekeerd.
In deze game zou Link nu Zelda moeten begeleiden, een rol die doorgaans door Zelda zelf werd vervuld. Aonuma verklaarde: "In de Zelda-serie spreekt de protagonist niet, daarom spreekt Link ook niet." Toch werd, vanwege de nieuwe dynamiek in Echoes of Wisdom, overwogen om Link te laten praten.
"We lieten Link in het begin een beetje praten, maar het voelde echt verkeerd," voegde Aonuma toe. "We bleven denken: 'Hij zou dat nooit zeggen.'" Terada legde verder uit: "Wat we hem ook probeerden te laten zeggen, het voelde gewoon niet goed.
Niemand wist het antwoord op de vraag: 'Wat zou Link zeggen?' En dat is logisch, want hij heeft nooit eerder gesproken. Daarom moesten we een setting creëren waarin hij niet kon praten, en dat leidde tot een belangrijk deel van het verhaal." De vraag of Link ooit zal spreken, kan beantwoord worden door de live-action The Legend of Zelda-film die Nintendo voor het einde van 2030 wil uitbrengen .
Regisseur Wes Ball, die de film in handen heeft, heeft aangegeven dat hij de film wil maken in de stijl van "live-action Miyazaki," een verwijzing naar de beroemde filmmaker Hayao Miyazaki van Studio Ghibli, bekend van klassiekers zoals My Neighbor Totoro en Spirited Away. Ball heeft benadrukt dat hij de film serieus en "gegrond" wil maken , met weinig gebruik van motion capture. De casting is nog niet aangekondigd.
Sjaak is redacteur bij IGN Benelux. Hij is vooral te vinden achter zijn pc, waar hij zijn tijd en geest opoffert aan meedogenloze games als League of Legends, Dota 2 en Overwatch..
Vermaak
Nintendo overwoog Link te laten praten in The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
Voelde toch verkeerd.In The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom overwoog Nintendo om voor het eerst in de geschiedenis van de serie Link een stem te geven. Echter, na experimenten besloot het bedrijf om deze verandering te laten vallen, omdat het simpelweg "verkeerd voelde."