Nee, Assassin's Creed Shadows krijgt geen Battle Pass

Lava hidden blade skin.Ubisoft heeft duidelijk gemaakt dat Assassin's Creed Shadows geen battle pass krijgt, na geruchten dat de Animus Hub betaalde content zal bevatten.

featured-image

Ubisoft heeft duidelijk gemaakt dat Assassin's Creed Shadows geen battle pass krijgt, na geruchten dat de Animus Hub betaalde content zal bevatten. Het Animus Hub-team plaatste een bericht op de Assassin's Creed Reddit om lekken te corrigeren waarin werd beweerd dat de hub betaalde rewards voor Assassin's Creed Shadows zou bevatten, wat velen deed geloven dat er een battle pass-achtig systeem werd geïmplementeerd. "Het is ons ter ore gekomen dat er onjuiste geruchten circuleren online over de aankomende Animus Hub (voorheen codenaam Infinity)," aldus Ubisoft.

"We willen deze gelegenheid aangrijpen om te verduidelijken dat alle rewards in de Animus Hub volledig gratis zullen zijn." De post verduidelijkt verder: "Er zijn geen betaalde abonnementen of betaalde battle passes in de Animus Hub" en "spelers krijgen toegang tot reguliere content en missies zonder extra kosten." Meer details worden onthuld dichter bij de lancering van Assassin's Creed Shadows, die recent is uitgesteld van november naar 14 februari .



Ubisoft neemt ook afscheid van het huidige paid content model waarin het een Season Pass uitbrengt met twee grote betaalde uitbreidingen in het jaar na launch. De kunstmatige "early access" periode waarbij spelers meer moeten betalen om een aantal dagen eerder te kunnen spelen is ook geschrapt. Door downloadable content gratis uit te brengen hoopt Ubisoft Assassin's Creed fans weer aan hun kant te krijgen, nadat ze een lastige pre-launch campagne kenden.

De problemen begonnen toen sommige fans hun frustratie uitten over onjuistheden in de weergave van Japan in de game. Dit leidde ertoe dat het ontwikkelingsteam excuses aanbood en verklaarde dat de game niet bedoeld is als een feitelijke weergave van de geschiedenis, maar eerder als "een meeslepende, historische fictie." Dit ondanks dat art director Thierry Dansereau twee maanden eerder nog tegen IGN zei dat Ubisoft ernaar streefde om Shadows "zo authentiek mogelijk te maken om aan te sluiten bij historische gebeurtenissen.

" Tom van Stam is naast hoofdredacteur bij IGN groot liefhebber van Elden Ring, Star Wars en voetbal. Probeert alles te spelen, slaagt daar zelden in. Volg hem hier op X/Twitter of mail hem op tvanstam@ign.

com..