Na stunt: nieuwe ontdekking Anderlecht, blijft Hubert T1?

featured-image

In de Jupiler Pro League wacht hij nog op zijn eerste zege, maar in de Europa League is David Hubert een straf verhaal aan het schrijven tijdens zijn interimperiode als T1 van Anderlecht . Vorige week startte Paars-Wit zijn campagne al met een thuiszege tegen Ferencvaros en donderdagavond zorgde het voor een heuse stunt. Het ging met 1-2 winnen op het veld van Real Sociedad en dat is toch een zeer fraai resultaat.

De Basken kwamen wel niet met hun allerbeste elftal aan de aftrap, al kan ook gezegd worden dat Hubert experimenteerde. Zo gunde hij de 19-jarige Tristan Degreef een allereerste basisplaats. Degreef is potentiële titularis bij Anderlecht Het jeugdproduct bracht het er ook uitstekend vanaf.

"Ja, Tristan Degreef heeft het goed gedaan", beaamde Hubert bij Het Nieuwsblad . "Hij voetbalt met lef en durf en is dus een potentiële titularis voor mij." Anderlecht heeft er voorin dus een optie bij, en mogelijk heeft het ook een extra optie als T1.

Hubert doet het immers meer dan degelijk. Na vier wedstrijden staat zijn balans op twee zeges en twee gelijke spelen, maar vooral maakt hij indruk met zijn eerlijke discours en tactische keuzes. Hubert niet bezig met aanblijven als T1 Zijn populariteit bij de fans groeit dan ook en alsmaar meer supporters opperen dat Hubert misschien moet aanblijven.

"Ik ben er niet mee bezig", herhaalde hij echter. "Ik heb nog één belangrijke opdracht: Standard. Daar zijn we al eventjes mee bezig.

Dit kan ons een boost geven." De kans blijft immers zeer klein dat Hubert op post zal blijven. Anderlecht blijft zoeken naar een nieuwe T1 om Brian Riemer op te volgen.

Mogelijk komt er daarover tijdens de interlandbreak meer nieuws..