Call of Duty-spelers gaan massaal naar de privacy-ondersteuningspagina van Activision nadat een YouTuber een methode heeft getoond om hun verborgen skill-based matchmaking (SBMM) rating te achterhalen. De populaire Call of Duty-YouTuber TheXclusiveAce onthulde echter een methode waarmee spelers hun skill rating kunnen achterhalen voor elke Multiplayer-wedstrijd die ze hebben gespeeld, helemaal teruggaand tot Vanguard uit 2021. Het vereist echter wel wat stappen en je zult even moeten wachten voordat je de gegevens ontvangt.
De methode houdt in dat je naar de privacypagina van Activision gaat en een nieuw verzoek om toegang tot persoonlijke informatie indient. Je moet inloggen op je Activision-account om automatisch de verschillende Call of Duty-games op te nemen, maar zodra dat is gedaan, kun je een verzoek indienen. IGN US heeft dit proces doorlopen en kan de legitimiteit ervan bevestigen, hoewel je een dag of twee moet wachten voordat de gegevens via e-mail arriveren.
TheXclusiveAce ontving zijn gegevens en toonde in zijn video hoe uitgebreid deze zijn. Het toont elke Multiplayer-wedstrijd in detail, tot aan de mode die werd gespeeld, de map die werd gespeeld, de operator en skin die je gebruikte, en zelfs je gebruikte loadout. Je kunt het aantal treffers zien dat je in de wedstrijd hebt gemaakt, je langste streak, de schade die je hebt aangericht en opgelopen, en, als je geïnteresseerd bent, het tijdspercentage dat je bewoog.
Er zijn veel meer gegevens opgenomen, maar de skill-statistiek is hier het meest interessant. Met zijn gegevens kon TheXclusiveAce zijn Black Ops 6 skill rating in kaart brengen en laten zien hoe deze in de loop van de tijd veranderde. TheXclusiveAce, die een van de betere Multiplayer Call of Duty-spelers is in vergelijking met de algemene spelersbasis, heeft een skill rating van ongeveer 400 gedurende zijn tijd met Black Ops 6, hoewel er af en toe scherpe dalingen en stijgingen zijn.
Helaas helpt deze gegevens op zichzelf spelers niet om te begrijpen hoe hun skill rating zich verhoudt tot die van anderen. Het onthult ook niet de skill rating van de lobby of waarom de skill rating van een speler van game tot game veranderde. TheXclusiveAce vergeleek echter zijn K/D-ratio met zijn skill rating om conclusies te trekken over de SBMM van Black Ops 6.
Voor zover hij kan zien, vermindert slecht spel in vergelijking met eerdere prestaties de skill rating, en verbetert goed spel in vergelijking met eerdere prestaties de skill rating, hoewel het enige tijd kan duren voordat dit effect merkbaar is. TheXclusiveAce vermoedt dat de skill rating van de lobby invloed heeft op veranderingen in de individuele skill rating; als de SBMM verwacht dat je op een bepaald niveau presteert ten opzichte van de skill rating van de lobby en je voldoet niet aan die verwachting, kan je skill rating dalen, zelfs als je een goed spel hebt gehad. Vorig jaar legde Activision uit hoe de SBMM van Call of Duty werkt in enigszins vage termen.
Vaardigheid wordt bepaald op basis van de “algemene prestaties” van een speler, zei Activision. Dit omvat kills, deaths, wins, losses, evenals modeselectie en recente matches als een algemene maatstaf over alle Multiplayer-ervaringen. “Dit is een vloeiende meting die constant wordt bijgewerkt en reageert op je gameplay,” legde Activision uit.
“Vaardigheid is niet alleen een factor bij het matchen van spelers tegen geschikte vijanden, maar ook bij het vinden van teamgenoten.” Activision vervolgde door te zeggen dat vaardigheid in matchmaking betekent dat alle spelers (ongeacht hun vaardigheidsniveau) meer kans hebben om overwinningen en verliezen evenrediger te ervaren. “We gebruiken de prestaties van spelers om ervoor te zorgen dat het verschil tussen de meest bekwame speler in de lobby en de minst bekwame speler in de lobby niet zo groot is dat spelers het gevoel hebben dat hun pot tijdverspilling is,” zei Activision.
De vraag is nu of de Call of Duty-community zal samenwerken om skill ratings op grote schaal bij te houden. Als dat gebeurt, zullen spelers niet alleen eindelijk een idee krijgen van hun skill rating ten opzichte van de bredere gemeenschap, maar zullen ze ook beginnen te leren wat precies de veranderingen in skill rating beïnvloedt in de loop van de tijd. Ondertussen heeft Call of Duty: Black Ops 6 zijn Squid Game crossover gelanceerd, die een controversiële premium event pass bevat, een primeur voor de serie .
Fatih is redacteur bij IGN Benelux. Hij is een grote Sci-Fi en MCU fan. De laatste tijd is hij niet weg te slaan van Marvel Rivals en Football Manager.
.
Vermaak
Call of Duty-spelers laten Activision hun persoonlijke gegevens opsturen, zodat ze hun verborgen SBMM-rating kunnen achterhalen
Behind enemy lines.Een YouTuber heeft een methode onthuld waarmee spelers hun verborgen skill-based matchmaking rating kunnen achterhalen en Call of Duty-spelers maken hier massaal gebruik van.