Blizzard reageert op controversiële Leveling aanpassingen voor World of Warcraft: The War Within

Rustig aan!Eerder deze week heeft Blizzard aangekondigd dat het levelen van 70 naar 80 iets zou veranderen voor de nieuwe uitbreiding van World of Warcraft, The War Within. Na flink wat kritiek van spelers verzekert de ontwikkelaar dat de veranderingen "minimaal zullen zijn."

featured-image

Eerder deze week heeft Blizzard aangekondigd dat het levelen van 70 naar 80 iets zou veranderen voor de nieuwe uitbreiding van World of Warcraft, The War Within. Na flink wat kritiek van spelers verzekert de ontwikkelaar dat de veranderingen "minimaal zullen zijn." De veranderingen werden aangekondigd middels een Blue Post , met community manager Kaivax die zegt dat het team heeft gemerkt dat spelers die de nieuwe uitbreiding inkomen met Raid gear van de vorige uitbreinding, wel extreem sterk zijn voor de content die ze moeten tackelen.

In het bericht wordt gezegd dat ze werken aan een hotfix die ervoor zorgt dat vijanden iets sterker worden in The War Within om beter te passen bij de huidige kracht van de spelers, zodat ze niet al te snel door de content heen blazen. Het is voornamelijk het doel om gevechten iets langer te laten duren, naar wat meer past bij WoW. Deze veranderingen zouden het meest te voelen zijn rond level 70 en vallen minder op naarmate je hoger level wordt.



Dat klinkt allemaal vrij eerlijk, maar toch was er een groot aantal spelers die niet blij was met deze beslissing. Zoals wordt benoemd in dit bericht zijn spelers bang dat wanneer ze met slechtere gear de uitbreiding inkomen, ze moeite gaan hebben met de content. Een andere zorg was de timing van de update.

Deze aanpassingen komen namelijk tegelijk met de volledige release van de game, wat betekent dat de spelers die extra hebben betaald voor early access, een aanzienlijk voordeel hebben genoten. Zoals iemand op Reddit zegt: "Ze hebben een week de tijd gehad om deze verandering door te voeren. Het is brutaal om precies de update uit te voeren voor mensen die al achter lopen op de rest die heeft betaald.

Die mensen zijn al het hoogste level en merken niks van de veranderingen, tenzij ze meerdere personages naar 80 gaan brengen. Dit lijkt me een situatie waar je moet accepteren dat je een fout hebt gemaakt en het moet laten zoals het is." Blizzard heeft besloten om te reageren, om zo een aantal zorgen weg te nemen: Via een tweet zegt Blizzard dat de moeilijkheidsgraad iets beter verloopt en dat spelers met gewone leveling gear prima de content kunnen voltooien en als snel sterkere items zullen krijgen.

Spelers die al level 78 en hoger zijn, zouden geen problemen moeten ondervinden. Nu de update een tijdje beschikbaar is laten spelers weten dat Blizzard zijn reactie grotendeels klopt, maar ze zijn nog steeds gefrustreerd over de timing ervan. Er waren sowieso al veel zorgen over de early access periode van The War Within.

De vier-dagen voorsprong die de Epic Edition gaf zorgde voor veel controverse, aangezien spelesr het idee hadden dat ze extra moesten betalen om de competitieve spelers bij te kunnen benen. Veel spelers vonden het ook jammer dat er nu niet meer een echte dag van lancering is waar iedereen tegelijk begint met spelen. Een ander voordeel is wel dat er geen problemen waren met de servers en dat er geen rijen waren op zowel de 22ste als de 26ste.

Game director Ion Hazzikostas noemde de early access periode nog "een experiment" in een interview eerder dit jaar, waardoor we erg benieuwd zijn hoe het team terugkijkt op dit experiment. We zijn op dit moment bezig met de review van de game en proberen zo snel mogelijk een eindoordeel voor jullie klaar te hebben! Nick is een van de content leads bij IGN Benelux. Als hij geen TikToks maakt is hij waarschijnlijk World of Warcraft aan het spelen of One Piece aan het kijken.

Volg hem hier op Twitter ..