Black Myth: Wukong - Onze benchmarks van het nieuwe Unreal Engine 5-spel

Veeleisend spektakel | De eerder gepubliceerde benchmark tool toont indrukwekkende graphics en een enorme honger naar hardware voor het rollenspel.

featured-image

Black Myth: Wukong is een langverwachte Unreal Engine 5 game en maakt indruk met gedetailleerde graphics en talloze effecten. De studio Game Science heeft een benchmark uitgebracht op Steam om u een korte indruk te geven van de graphics en natuurlijk of u een computer hebt die snel genoeg is om Wukong soepel te spelen. De benchmark toont een herspeelbare vluchtsequentie met de camera door de jungle en is waarschijnlijk bedoeld om de typische belasting tijdens het spel te laten zien.

Aan het einde ziet u een gedetailleerd overzicht van de framerates. Aangezien het spel -volgens de gepubliceerde gameplay-scènes- een RPG van derden vol actie is met veel gevechten, moet u streven naar een framerate van minstens 60 fps. De gebruikte Unreal Engine 5 ondersteunt alle huidige pc-functies zoals ray tracing (alleen bij Nvidia) en upscaling via Nvidia DLSS, AMD FSR, Intel XeSS en Unreal Engine's TSR.



Framegeneratie wordt ook ondersteund. Bij het wijzigen van de instellingen hoeft de benchmarktool niet opnieuw opgestart te worden - alleen de ray tracing-instellingen worden momenteel niet correct toegepast zonder opnieuw op te starten. Verder is er een bug bij het selecteren van resoluties met een andere beeldverhouding (bijv.

16:9 op een 16:10 monitor). Hiervoor moet u vooraf in Windows een resolutie in de gewenste beeldverhouding instellen. Ondanks het feit dat shaders worden gecompileerd bij het opstarten van de benchmarktool, merkten we tijdens onze tests nog steeds enkele stotteringen op tijdens de eerste één of twee runs.

Omdat upscaling niet apart kan worden uitgeschakeld, hebben we gekozen voor de TSR-instelling met de schuifregelaar ingesteld op "100", omdat upscaling in dit geval technisch gezien uitgeschakeld zou moeten zijn. Voor de instellingen gebruikten we de voorgedefinieerde voorinstellingen "laag", "gemiddeld", "hoog" en "filmisch". De instelling "very high" was slechts iets sneller dan "cinematic", daarom hebben we deze niet gebruikt.

Zoals gezegd hebben we de geïntegreerde benchmark van het programma gebruikt - er is maar één reeks en u kunt alleen de run in een lus selecteren. De weergave van de resultaten mist alleen de verdeling tussen CPU en GPU die de laatste tijd vaak te zien is. Aangezien gamingtests erg tijdrovend zijn en vaak beperkt worden door installatie- en activeringslimieten, kunnen we op het moment van publicatie van dit artikel slechts enkele benchmarks geven.

Extra grafische kaarten zullen later worden toegevoegd..