Doei Concord.Sony sluit Firewalk Studios en Neon Koi na het debacle rond Concord. Wat ging er mis met de PS5-shooter en hoe beïnvloedt dit Sony's live service-strategie?
1 month Ago
Sony heeft Firewalk Studios gesloten na het debacle rond hun shooter Concord , die slechts twee weken na release werd stopgezet. Volgens Bloomberg’s Jason Schreier stapte studiobaas Ryan Ellis op kort nadat de game offline werd gehaald. Hermen Hulst, CEO van Sony Interactive Entertainment (SIE) Studio Business Group, gaf in een interne e-mail aan dat SIE verschillende opties had overwogen, maar uiteindelijk besloot om zowel Firewalk Studios als het Duitse mobiele studio Neon Koi te sluiten.
In de e-mail benadrukte Hulst dat Sony's portfolio regelmatig wordt herzien om zich te richten op langetermijngroei en strategische doelen. Hij verklaarde dat PlayStation zijn live service- en mobiele initiatieven wil versterken, maar erkende dat Concord niet voldeed aan de verwachtingen. Firewalk's poging om PvP first-person shooters met innovatieve elementen zoals card battlers te combineren, bleek niet genoeg om op te vallen in een zeer concurrerende markt.
Hulst gaf aan dat er lering is getrokken uit deze ervaring en dat PlayStation zijn live service-strategie verder wil ontwikkelen. Concord, uitgebracht op 23 augustus voor PS5 en pc, kende al snel een extreem laag spelersaantal en werd op 3 september offline gehaald. Analisten wezen op zwakke marketing, een hoog prijskaartje, onaantrekkelijke personages en een gebrek aan onderscheidende kenmerken als oorzaken van het falen, met een schatting van slechts 25.
000 verkochte exemplaren. Firewalk Studios, opgericht in 2018, reflecteerde i.
Copyright @ 2024 IBRA Digital