Sony geeft aan dat het vooraf gebruikerstests en interne evaluaties had moeten uitvoeren op Concord

Mosterd na de maaltijd.Sony heeft teruggekeken op de mislukte lancering van de PlayStation 5-game Concord en geeft aan dat het nog steeds bezig is met leren op het gebied van live service games.

4 days Ago


Sony heeft gereflecteerd op de rampzalige lancering van de PlayStation 5 game Concord en zegt dat het nog steeds aan het leren is als het gaat om live service games. Concord, een live service hero shooter van het door Sony overgenomen Firewalk Studios, is een van de grootste flops in de geschiedenis van PlayStation geworden. Vanwege de extreem lage spelersaantallen haalde Sony Concord al twee weken na de lancering offline.

Uiteindelijk sloot het Firewalk en bevestigde Sony dat Concord niet zou terugkeren . Het is een dure mislukking gebleken voor Sony. Volgens een rapport van Kotaku , dat twee bronnen citeerde die bekend waren met de overeenkomst, bedroeg de initiële ontwikkelingsdeal van Concord ongeveer $200 miljoen.

Ze zeiden dat de $200 miljoen niet genoeg was om de volledige ontwikkeling van Concord te financieren, noch omvatte het de aankoop van de Concord IP-rechten of Firewalk Studios zelf. Het bedrag van Kotaku komt overeen met een eerder rapport waarin stond dat ProbablyMonsters — het oorspronkelijke moederbedrijf van Firewalk — in 2021 $200 miljoen had opgehaald. Alles wijst erop dat Concord werd gezien als een ambitieus project dat een groot publiek moest aantrekken.

In plaats daarvan werd het gelanceerd met gemixte recensies en weinig interesse, wat PlayStation ertoe bracht de stekker er binnen enkele dagen uit te trekken. Een schatting suggereerde dat de game ongeveer slechts 25.000 exemplaren had verkocht .

Midia Research-analist Rhys Elliott vertelde IGN.

Copyright @ 2024 IBRA Digital