Slitterhead is volgens Toyama een unieke horrorevaring, maar 'niet perfect'

Alvast de hype laten afnemen?Keiichiro Toyama brengt met Slitterhead een unieke horrorgame vol originaliteit, ondanks kleine imperfecties.

1 month Ago


Keiichiro Toyama, bekend van de iconische horrorgame Silent Hill, heeft bevestigd dat zijn nieuwe game, Slitterhead , opnieuw een originele ervaring zal bieden, maar dat het 'niet perfect is' (via VGC ). In een interview met GameRant legt Toyama uit dat hij altijd inzet op vernieuwing en originaliteit, ook als dit betekent dat de game 'ruw aanvoelt'. "Vanaf de eerste Silent Hill hebben we ons altijd gericht op frisheid en originaliteit, zelfs als dat betekent dat het soms wat onafgewerkt aanvoelt.

Dat uitgangspunt heb ik altijd gehouden, en dat zie je terug in Slitterhead," aldus Toyama. Eerder dit jaar sprak Toyama nog met de Video Game Chronicle over zijn vertrek bij PlayStation Studios en zijn keuze om zijn eerste onafhankelijke titel bij Bokeh Game Studio te lanceren. "Bij Sony was er steeds meer focus op grootschalige projecten met hoge budgetten, wat ook de koers werd voor het Japan Studio-merk," vertelde hij.

"Mijn doel was altijd om originele games te maken. Ik vind dat dit ook zonder groot budget kan, wat mij meer creatieve vrijheid geeft. Door onafhankelijk te worden, kan ik mezelf beter uitdrukken en bereiken wat ik wil.

" Toyama verliet in december 2020 PlayStation en richtte samen met Junya Okura (bekend van Gravity Rush) en Kazunobu Sato (lead designer van Puppeteer) Bokeh Game Studio op. Hiermee hoopt hij een nieuwe, eigen koers te varen binnen de game-industrie, waarbij creativiteit, volgens hem, boven commercie staat. Met Slitterhead lijkt Toyama opnieuw een o.

Copyright @ 2024 IBRA Digital