De 26-jarige Sezgin Güleç is een van de interessantste nieuwkomers in het cabaret. In zijn debuut ‘Wild, Barbaars & Bloeddorstig’ praat hij over opgroeien als Turkse jongen, over dienstbare vrouwen en over zijn woede. „Ik heb geen interesse in geaccepteerd worden.”
1 day Ago
‘Hoe oud zijn jullie, 98? Wat doen jullie hier. Jullie zijn bijna dood.” Een ouder stel op de eerste rij moet het ontgelden.
Bij de praatjes met het publiek tijdens een try-out van zijn debuutprogramma in Beverwijk gaat cabaretier Sezgin Güleç er met gestrekt been in. Seksueel expliciet, grofgebekt. Dit is weer een cabaretier bij wie je moet oppassen op de eerste rij.
Interacties met het publiek zijn maar uitstapjes, niet de echte show, relativeert hij een week later, bij een gesprek in een McDonalds in Rotterdam-Noord, waar we een tafel bij het raam kunnen bemachtigen. „Ik ga ervan uit dat je goed in je vel zit. Als je doodongelukkig bent en je gaat vooraan zitten bij een comedyshow die Wild, Barbaars & Bloeddorstig heet, dan kan ik je niet helpen.
” Hij lacht. Het publiek shockeren is niet zijn doel, zegt hij. „Dat zou supersuf zijn.
” De naam van de 26-jarige Sezgin Güleç zingt al een tijd rond, als één van de interessantste nieuwkomers in het cabaret. Hij kwam op als voorprogramma van Patrick Laureij, net als Güleç afkomstig uit Rotterdam-Zuid, en ook iemand die zichzelf beschouwt als outsider in de theaterwereld. Güleç is lid van de Comedytrain en heeft een hoofdrol in Fabula , de openingsfilm van het Internationaal Filmfestival Rotterdam (IFFR(.
Ongetwijfeld gaat Güleç stof doen opwaaien. Hij heeft een verhaal dat nieuw is in het Nederlandse cabaret. In zijn debuut praat hij over opgroeien als jongen van Turkse komaf in een achterstands.
Copyright @ 2024 IBRA Digital