Interview met de bedenker van Final Fantasy, Hironobu Sakaguchi: “Fantasian was bedacht als slotstuk van mijn carrière”

Enorme staat van dienst.We spraken Sakaguchi over de vernieuwingen aan Fantasian Neo Dimension, zijn Final Fantasy XIV verslaving en de hereniging met Square Enix.

1 week Ago


Er zijn weinig ontwikkelaars met een staat van dienst als Hironobu Sakaguchi. Zijn naam is verbonden aan praktisch elke titel uit de legendarische jaren ‘90 van Square Enix, maar ook Blue Dragon en Lost Odyssey dragen zijn stempel. Zijn laatste game was echter een Apple Arcade exclusive, dus nu de exclusiviteit voorbij is, vindt hij het tijd om Fantasian, nu omgedoopt tot Fantasian Neo Dimension, ook naar andere platformen te brengen, zodat iedereen zijn ode aan traditionele JRPGs kan spelen: “Het was altijd het plan om Fantasian naar consoles te brengen, maar de uiteindelijke aanzet was het etentje met Yoshida san.

” De inmiddels zestigjarige, in Hawaï woonachtige Japanner stond jarenlang aan het roer van de grootste JRPG serie ter wereld. Hij was verantwoordelijk voor het verhaal van de eerste Final Fantasy, de game die Squaresoft redde van de ondergang. Hij deed de productie en schreef het verhaal van bijna elke opvolgende Final Fantasy titel tot en met VII en regisseerde en produceerde voor Square Enix nog een hele sloot aan andere klassiekers (en de stukken minder succesvolle, maar nog altijd interessante Spirits Within film).

Vervolgens besloot hij het zelf te proberen en produceerde met zijn nieuwe bedrijf Mistwalker opnieuw een paar uitstekende JRPG’s. Zijn laatste project was voor fans wat minder bereikbaar. Apple wilde werk maken van haar nieuwe gamingdienst Apple Arcade, en betaalde Sakaguchi voor de exclusieve rechten voor zijn nieuwste titel: Fantasian.

.

Copyright @ 2024 IBRA Digital