NEW YORK CITY – Terwijl de meeste podiumkunstengezelschappen het financieel moeilijk hebben en afhankelijk zijn van subsidies van de overheid of bedrijven, heeft Shen Yun Performing Arts het tij weten te keren door een zelfvoorzienend bedrijfsmodel te hanteren, waardoor het kon uitgroeien van één podiumkunstengezelschap tot acht gezelschappen die nu de wereld rondtoeren. Het bedrijf ... Read more
2 days Ago By PETR SVAB
NEW YORK CITY – Terwijl de meeste podiumkunstengezelschappen het financieel moeilijk hebben en afhankelijk zijn van subsidies van de overheid of bedrijven, heeft Shen Yun Performing Arts het tij weten te keren door een zelfvoorzienend bedrijfsmodel te hanteren, waardoor het kon uitgroeien van één podiumkunstengezelschap tot acht gezelschappen die nu de wereld rondtoeren. Het bedrijf werd opgericht door beoefenaars van de spirituele discipline Falun Gong met een missie om de traditionele Chinese cultuur nieuw leven in te blazen. Door middel van haar kunst vraagt Shen Yun ook aandacht voor de vervolging van Falun Gong in communistisch China.
Toch heeft dit artistieke en financiële succes geleid tot herhaalde aanvallen van The New York Times – ten minste negen artikelen tegen het bedrijf in minder dan vijf maanden, waaronder een aantal deze week. Deze keer stelde The New York Times het bedrijf in een negatief daglicht voor het aanhouden van kasreserves. Het artikel probeerde ook het succes van Shen Yun te verklaren door te zeggen dat sommige Falun Gong-beoefenaars vrijwillig tijd of geld hebben gestoken in het organiseren en promoten van Shen Yun-voorstellingen.
In de openingsparagrafen gaat The New York Times zover om te suggereren dat Shen Yun “misschien” illegaal geld heeft verkregen, maar laat de beschuldiging vervolgens ongefundeerd. De verslaggevers van The New York Times deden ook onjuiste uitspraken in het artikel en verzwegen voor de lezers dat ze vóór.
Copyright @ 2024 IBRA Digital